Książka Historia LEGO – Jens Andersen: krótka opinia z perspektywy marketera

Niedawno ukazała się książka pt. „Historia LEGO. Opowieść o rodzinie, która stworzyła najsłynniejszą zabawkę na świecie”. Jako fan duńskich klocków, ale jednocześnie marketer, nie mogłem przejść obok niej obojętnie. Czy warto się zapoznać z tą pozycją?

Książka opowiada o trzech pokoleniach twórców LEGO i ewolucji, którą firma przeszła przez 90 lat działalności. Dla mnie najbardziej fascynujący jest właśnie ten wątek – jak zmieniał się pomysł na to, co firma tworzyła i jak każda kolejna idea w pewien sposób wynikała z poprzedniej. Podoba mi się, jak dużo było tu odważnej innowacji – można robić badania rynku, testować w grupach focusowych, ale ostatecznej oceny pomysłu i tak dokonują dopiero konsumenci.

I tu kłania się druga zaleta tej książki – opowieści zza kulis biznesowych. Jest ich tu pełno, dzięki czemu dużo dowiedziałem się o sposobie działania organizacji na różnych etapach rozwoju, metodach zarządzania nią, ewolucji struktury i kultury, czy też jak kluczowe było skupienie na celu. Dodajmy do tego (często szczegółowo opisane) historie trudnych, niekiedy zwrotnych momentów, w których niejeden przedsiębiorca by się poddał – i otrzymujemy pozycję, która zainteresuje nie tylko fanów tej najsłynniejszej zabawki na świecie.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *