Współpraca marketingu i sprzedaży jest kluczowa dla osiągania wyższych przychodów przez firmę – również w B2B. Jak więc poprawić jej jakość?
Na portalu NowyMarketing można przeczytać artykuł mojego autorstwa pt. „Jak wzmocnić współpracę marketingu i sprzedaży w B2B?”. Jak wskazuje tytuł, podpowiadam w nim sposoby na poprawę relacji między tymi dwoma działami.
Jak potwierdza m.in. badanie przeprowadzone przez Forrester Consulting*, 87% liderów marketingu i sprzedaży wskazało kooperację jako źródło istotnego rozwoju biznesu. Tymczasem jedynie 31% marketerów uważa**, że w ich firmach zespoły marketingu i sprzedaży działają w skoordynowany sposób.
Trudno zresztą znaleźć osobę, która działając w biznesie nie spotkała się z sytuacją, gdzie oba te działy były skonfliktowane, albo przynajmniej ich relacje pozostawiały wiele do życzenia. O tym, że temat przyciąga coraz więcej uwagi, świadczy chociażby liczba publikacji, którą Google nam wyświetli po wyszukaniu hasła 'Sales and marketing alignment’.
Współpraca marketingu i sprzedaży jest konieczna dla zachowania konkurencyjności.
Artykuł omawia m.in.:
- Najczęstsze problemy na linii Marketing<->Sprzedaż
- Ich przyczyny
- Korzyści ze współpracy
- Sposoby na lepsze wzajemne zrozumienie
W publikacji przedstawiam jedną ze sprawdzonych przeze mnie metod poprawy współpracy marketingu i sprzedaży, opartą na etapach cyklu życia klienta. Z mojego doświadczenia, wspólne przejście CMO i CSO przez procesy Customer Lifecycle czy Customer Journey pozwala omówić wiele kwestii fundamentalnych dla zrozumienia klienta i roli obu zespołów w pozyskaniu go.
Tekst został opublikowany w ramach współpracy z questus – jedynym w Polsce Akredytowanym Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnym CIM i największą społecznością marketerów w kraju.
Źródła badań:
*business.linkedin.com/marketing-solutions/cx/20/07/moments-of-trust
**blog.hubspot.com/marketing/marketing-trends